සන්නිවේදනය හැදින්වීම

සන්නිවේදනය හැදින්වීම

එක් පාර්ශ්වයකින් තවත් පාර්ශ්වයකට හෝ පාර්ශ්ව කිහිපයකට තොරතුරු යැවීම,ලැබීම, තොරතුරු තේරුම් ගැනීම හා බෙදා ගැනීම සන්නිවේදනය ලෙස හැඳින්වියහැකි ය.


සන්නිවේදනයේ වැදගත්කම

 

 ව්‍යාපාරික කටයුතු සඳහා සන්නිවේදනයේ ඇති වැදගත්කම

  •          වෙළෙඳ ගනුදෙනුවල දී අදාළ පාර්ශ්ව අතර අදහස් හුවමාරු කර ගැනීමසඳහා
  •           සේව්‍ය සේවක සම්බන්ධතා පවත්වා ගැනීම සඳහා
  •           මානව හා භෞතික සම්පත් මනාව කළමනාකරණය කිරීම සඳහා
  •           අලෙවි ප්‍රවර්ධන කටයුතු සඳහා

සාමාජයීය කටයුතු සඳහා සන්නිවේදනයේ ඇති වැදගත්කම

  •          සාමාජයීය වශයෙන් අදහස් හා පණිවුඩ හුවමාරු කර ගැනීම සඳහා
  •          ජාත්‍යන්තර වශයෙන් සිදු වන සිදු වීම් පිළ ිබඳ ව ක්ෂණික ව දැන ගැනීමසඳහා
  •         අධ්‍යාපනික කටයුතු සඳහා අවශ්‍ය තොරතුරු ලබා ගැනීම සඳහා
  •         තාක්ෂණයේ දියුණුවත් සමග ඇති වන නව සොයාගැනීම් දැනගැනීමසඳහා
  •         දේශීය හා විදේශීය වශයෙන් සමාජ සම්බන්ධතා ගොඩනගා ගැනීමසඳහා

;   

ක්‍රියාකරකම

පහත සිද්ධිය කියවන්න.

 ආයතනයක් විසින් 2021 දෙසැම්බර් මස 02 දින පවත්වනු ලබන සේවක පුහුණු වැඩ සටහන සඳහා ඒ ඒ අංශවල සියලු ම සේවකයින සහභාගී කරවන ලෙස ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී විසින් සියලු ම කළමනාකරුවන් වෙත ලිපියක් මගින් දැනුම් දුන් අතර, තම අංශවල සියලු ම සේවකයින  ඒ පිළිබඳ ව දැනුවත් කර අවශ්‍ය කටයුතු සූදානම් කළ බව, සියලු ම කළමනාකරුවන් විසින් ප්‍රධාන විධායක නිලධාරී වෙත fax පණිවුඩ මග ින් දැනුම් දෙන ලදී.

මෙම සිද්ධිය හොඳින් අධ්‍යයනය කරන්න.

1.       පණිවුඩය යැවූ පුදගලයා

2.       යවන ලද පණිවුඩය

3.       පණිවුඩය යැවූ සන්නිවේදන මාධ්‍ය

4.        එම පණිවුඩය ලැබූ පුදගලයින්

5.        පණිවුඩය සම්බන්ධයෙන් ඔවුන් ක්‍රියා කළ ආකාරය හා ඔවුන් ගත් ක්‍රියාමාර්ග,

6.        නැවත පණිවුඩය දුන් පුද්ගලයාට දැනුම් දුන් ආකාරය

සන්නිවේදන ක්‍රියාවලිය

                            

සන්නිවේදන ක්‍රියාවලියේ මූලිකාංග

  • යවන්නා (Sender)

පණිවුඩය යවන පාර්ශ්වය වේ. වාචික ව නම් කථකයා, දේශකයා ආදී වශයෙන් ද ලිඛිත ව නම් එහි අත්සන යොදන්නා හෝ ආයතනය

හැඳින්විය හැකි ය.

  • පණිවුඩය (Messege )

පණිවුඩය යවන්නා, පණිවුඩය ලබන්නාට සපයන තොරතුරු වේ.

  •   මධ්‍යය (Media)

තොරතුරු ලබා දෙන්නේ කෙසේ ද ? තොරතුරු ලබා දීම සඳහා යොදා ගන්නා සන්නිවේදන මාධ්‍ය

නිදසුන් : වාචික මාධ්‍ය, ලිඛිත මාධ්‍ය

  •   ලබන්නා (Receiver )

පණිවුඩය ග්‍රහණය කර ගන්නා පුද්ගලයා වේ. ඔහු පාඨකයෙක්, ශ්‍රාවකයෙක්ප්‍රේක්ෂකයෙන් විය හැකි ය.

  •   ප්‍රතිචාරය (Response)

පණිවුඩය ලබන්නා විසින් ඇසුණ හෝ කිය වූ පණිවුඩය පිළබඳ ව ක්‍රියා කරන ආකාරය

  •   ප්‍රතිපෝෂණය (Feedback)

පණිවුඩය ලැබුණ බව, එය තේරුම් ගත් බව තහවුරු කරමින්   පණිවුඩය යවන්නා ලැබෙන ප්‍රතිචාරය




 


සඵලදායී සන්නිවේදනයක තිබිය යුතු ගුණාංග
  • නිවැරදි බව
  •   සංක්ෂිප්ත බව
  •   පූර්ණ බව
  •    පැහැදිලි බව
  •    ආචාරශීලී බව
  •    නිශ්චිත බව
  •    සැලකිලිමත් බව
  •    පිරිවැය අවම බව
  •    වේගවත් බව


පණිවුඩයක් සකස් කිරීමේ දී සැලකිලිමත් විය යුතු කරුණු

   පණිවුඩයේ ස්වභාවය

   පූර්ණත්වය

   නිවැරදි බව

   ආචාරශීලී බව

   ග්‍රාහකයාට තේරුම් ගැනීමේ හැකියාව

 සංක්ෂිප්ත බව


සන්නිවේදන මාධ්‍ය පහත පරිදි  වර්ග කෙරේ.

  •    වාචික මාධ්‍යය
  •    ලිඛිත මාධ්‍යය
  •    සංඥා හා සංකේත මාධ්‍ය
























Last modified: Thursday, 17 November 2022, 10:05 AM