Font size
A-
A
A+
Site color
R
A
A
A
Side panel
Courses
All courses
Course search
Links
Sabaragamuwa Province
Semis
English (en)
தமிழ் (ta_lk)
සිංහල (si)
You are currently using guest access (
Log in
)
Skip to main content
13 වන ශ්රේණිය පෙරදිග සංගීතය
Home
Courses
සිංහල
13 ශ්රේණිය
13_S_Ori_Music
General
පෙරදිග සංගීතය
පෙරදිග සංගීතය
Click
https://nie.lk/pdffiles/tg/s12syl21.pdf
link to open resource.
Previous activity
◄ Announcements
Jump to...
Jump to...
Announcements
Home
Calendar
Course sections
General
1. ජය ජයවන්ති, භෛරව සහ හංසධ්වනි යන රාගවල සර්ගම්
2. නිර්දේශිත රාගයන්හි ස්වර අභ්යාස ගමක්, මීන්ඩ් සහිත ව
3. නිර්දේශිත රාගවලට අයත් මධ්යලය ගීත වාදිත සහ ඒවායේ විශේෂ ස්වර සංගති, පූර්වාලාප සහ මධ්යාලාප, ඣලා සමඟ රාග විස්තාරණය
4. විවිධ තානාලංකාර ගායනය/වාදනය
5. කුසලතා සහිත ව සමස්ත ගායනය/වාදනය
6. භෛරව-කාලිංගඩා යන රාග යුගලයන්හි සම ප්රකෘති බව රාග විස්තර හා ස්වර විස්තාර විශේෂ ස්වර සංගති මඟින් ප්රායෝගිකව
7. බාගේශ්රී, දේස්, ආසාවරී, ජයජයවන්ති, භෛරව යන රාග අතරින් එකකට අයත් විලම්බ ඛ්යාල් ගීතයක් වාදිතයක් පූර්වාලාප, මධ්යාලාප, බෝල්ආලාප , ඣෝඩ් ආලාප, සහ තානාලංකාර සමග.(වාදනය කරන සිසුන් පිළිබඳව අවධානය යොමුකරන්න.)
8. ඒක්තාල්, තීලවඩා, හඳුනා ගැනීමේ අභ්යාස සහ සමගුණ නිරූපණය
9. ඉහත තාල හා සමාන වෙනත් තාල හා ප්රායෝගික ව සන්සන්දනය (චෞතාල්, පංජාබ්, ත්රීතාල්)
10. තාල අධ්යයනය සමගුණ නිරූපණය. (හින්ච් තාලය, ඛෙම්ටෝ තාලය, පංජාබ් තාලය සහ ධමාර් තාලය)
11. ත්රීතාල්, ඒක්තාල්, තාල තබ්ලාවෙන් වාදනය.
12. Symphony ස්වභාවය සහ මොසාර්ට්, බිතෝවන්, බාක් සංගීතඥයන්ගේ තොරතුරු
13. ( බැලේ, ඔපෙරා)වල සංගීතයේ ස්වභාවය
14. සංගීතය වින්දනාත්මක සවන් දීමේ අභ්යාස
15. Strings, Wind, Percussion වර්ගීකරණය, සහ පාසල් පද්ධතියේ භාවිත වන සංගීත භාණ්ඩ හඳුනාගැනීම.
16. ස්වර පුවරුව සහ ස්වර වාද්ය භාණ්ඩය හෝ තබ්ලාව හෝ වාදනය
17. ගසල් ගායන ශෛලිය (පන්කජ් උදාස්, ජග්ජිත්සිං) ගුලාම් අලි
18. ඛ්යාල් ගායන ශෛලිය (උස්තාද් අමීර් ඛාන්, පර්වීන් සුල්තානා, පණ්ඩිත් ජස්රාජ් ,උස්තාද් රෂීඩ් ඛාන්, පණ්ඩිත් බිම්සන් ජෝෂී)
19. තබ්ලා ඒකල වාදන (උස්තාද්, අල්ලාරක්ඛා, උස්තාද් ශඛීර් හුසේන්) (පණ්ඩිත් අනින්දෝ චැටර්ජි, උස්තාද් අෆාක් හුසේන් ඛාන්)
20. සිතාර්, එස්රාජ්, දිල්රුබා සන්තුර්, බටනලා, වයලීන්, ෂෙහනායි, සරෝද්, සාරංගි, වාදන රසාස්වාදය
21. මුද්රප්පදය සහිත ප්රශස්ත
22. තාලරූප දෙකක් සහිත හටන් කාව්ය
23. සැවුලා වන්නම හා එහි තාල රූපයේ විශේෂත්වය.
24. ගණපති සව්දම, අස්නෙ,
25. වැලපුම් ගී
26. වේද ගායනා සංගීතයට මුල් වූ අයුරු
27. ගෝත්රික ගීත උතුරු ඉන්දීය සංගීතයේ විකාශයට බලපෑම
28. පද්ය ප්රබන්ධ උතුරු ඉන්දීය සංගීතයේ විකාශයට බලපෑම
29. සංගීතඥයන්ගේ පරිශ්රමය උතුරු ඉන්දීය සංගීතයේ විකාශයට බලපෑම (සාරංගදේව, අමීර්බුෂ්රු, පණ්ඩිත් භාත්ඛණ්ඩේ, මහාචාර්ය වී.එස්. නිගාම් පඬිවරුන්ගෙන් සංගීතයට සිදු වූ සේවය)
30. එක් එක් යුගවල දී මෙරට චිත්රපට සංගීතයේ ඇති වූ වෙනස්කම් (මුල් යුගයේ දකුණු ඉන්දීය ආභාසය රේඛාව චිත්රපටයේ සංගීතය, සත්සමුදුර චිත්රපටයේ සංගීතය ආශ්රයෙන් විචාරය)
31. නිර්දේශිත චිත්රපටවල සංගීත අධ්යක්ෂවරයා හා සංගීත නිර්මාණය පිළිබඳ ව සැකෙවින් සාකච්ඡා කිරීම.
32. ගුරුවරයාගේ අභිමතය පරිදි තෝරාගත් චිත්රපට ගීතයක් ගායනය හා භාණ්ඩ මඟින් වාදනය රේඛාව - ඕළු නෙළුම්, මාතලන් - කොවුලන් හඬයි, සන්දේශය - කටේ කිරි සුවඳ, රන්මුතුදූව - ගලන ගඟකි, සත්සමුදුර - සිනිඳු සුදුමුතු, බඹරු ඇවිත් - උදුම්බර
33.ශ්රී ලංකාවේ කණ්ඩායම් සංගීතය ඔස්සේ මතු වන සිංහල සංගීතයෙහි බටහිර බලපෑම
34. Interlude & Introduction
35. Bits, Counter Points, Chords, Adlib යන සංකල්ප පිළිබඳ ගී තනු ඇසුරින් අවබෝධය
36. ඉහත කොටස් ඇතුළත් ගීත නිර්මාණය
38. සංගීත වාද්ය ඛණ්ඩයක් සාමූහික ව නිර්මාණය කරයි.
38. අපරදිග සංගීත ප්රස්තාරවල ප්රකාශන සංකේත (f.ff.p.pp.slur, staccato, legato, pizzicato)
39. සංගීත ප්රස්තාරයක් ඇසුරින් ඉහත සංකේත භාවිත හුරුව
40. නූතන සරල සංගීතයේ ප්රස්තාර විධි සහ සංකේත එම ප්රස්තාරයක් ඇසුරින් ප්රායෝගික ව භාවිත හුරුව
41. ස්වර සුසංයෝග කිරීමේ ක්රියාකාරකම් සහ කෝඩ්ස් ගොඩනැගෙන අයුරු Chords & Harmony
42. අපට සංගීතය ඇසෙන අයුරු
43. ගායනයේ දී ස්වරාලය කියාත්මක වන අයුරු
44. කටහඬෙහි ගුණාත්මක බව ඇති වීමට බලපාන හේතු
45. බුද්ධිය සහ සංගීතය අතර සම්බන්ධතාව (හොවාර්ඩ් ගාඩ්නර්ගේ බහුවිධ බුද්ධි න්යාය ඇසුරින්)
46. මනෝ වෛද්ය ප්රතිකාර ක්රමයක් ලෙස - මානසික ආතතිය පහ කරන ප්රතිකාර ක්රමයක් ලෙස සංගීතය (සංගීත චිකිත්සාව)